11:27 PM
MANFAAT HATI UNTA KERING

MANFAAT HATI UNTA KERING

Unta merupakan haiwan yang sangat kuat bernafas walau di lingkungan padang pasir. Atas kuasa Allah Subhanahu wa Ta'ala hati haiwan ini menjadi wasilah dalam penyembuhan penyakit asma.

Setiap penyakit pasti ada ubatnya, semoga anda, keluarga dan rakan disembuhkan dengan wasilah hati unta ini. Berasal dari hati unta yang sehat dan dikeringkan sehingga terjaga kualiti dan khasiatnya.
Hati Unta bukan sahaja penyembuh penyakit Asma tetapi boleh juga memberi tenaga setelah penat bekerja dan melancarkan peredaran darah.

Ubat mujarab mengubati asma dan gangguan paru-paru.

Pelbagai Cara utk makan:
1. Boleh rebus sedikit, kemudian campur dgn air dan minum airnya.
2. Boleh goreng hati itu dan di makan begitu sahaja
3. Boleh dibakar sedikit/goreng tanpa minyak, tumbuk dgn halus kemudian makan serbuknya atau dicampur air/telur+madu

Cara-cara pengunaan ( 1 ):-
Hati Unta ini diambil sekeping dan direbuskan bersama 3 cawan air sehingga ia menjadi satu cawan. Kemudian air itu diminum samada sekali gus ataupun jika tidak boleh, minumlah sedikit sedikit sehingga habis, air rebusan ini boleh disimpan didalam peti sejuk. Baki hati unta yang direbus tadi hendaklah disimpan didalam peti sejuk juga untuk mengulangi proses rebusan tadi sehingga 3X dan kemudian baki hati unta tadi bolehlah dimasak bersama sama makanan untuk dimakan, jangan dibuang hati unta yang baki itu.

Cara-cara pengunaan ( 2 ):-
Hati Unta ini diambil sekeping dan digoreng tanpa minyak sehingga ianya betul betul garing dan kemudian ditumbuk halus lalu ditaburkan dalam nasi/bubur yang hendak dimakan.

Informasi: Anda ingin mahir belajar Bahasa Arab, silahkan kunjungi situs

Tips Mahir Berbahasa Arab

Category: HERBAL ARAB | Views: 3140 | Added by: SOUVENIRMESIR | Rating: 3.7/3
Total comments: 1
avatar
0
1 adihaniffa • 6:58 AM, 2016-09-05
Brp sebotol hati unta?
avatar